fredag 26 oktober 2012

Resande

Jobbade i Vänersborg idag.
Jag brukar ofta köra bil dit, men lättja och miljöhänsyn gjorde att jag valde tåget. Det gick väldigt bra, buss till stan och tåg till Herrljunga och tåg till Vänersborg och en liten promenad genom stan. Precis lagom i tid till mitt möte. Jag hann plocka några kastanjer och lägga i jackfickan medan jag gick. Så länge man har kastanjer i fickan är man fortfarande ung.

Hemvägen hade jag i och för sig kollat på Västtrafiks hemsida, min inte vad det var för färdsätt. Så i stället för att kunna sitta och jobba på tåget som jag hade tänkt mig, så åkte jag buss till Trollhättan och bytte där till en annan buss till Skövde.

Och sitta med laptop i knät på en buss när åksjukearmbanden är hemma?
Skulle inte tro det.

Ikväll är Sven-Arne på After Work. Jag har gått igenom ett fotoalbum från Skåne och hittat några riktigt härliga bilder, på pappa och mamma och moster Inger och pappas traktor, grållen från 1949, den som fortfarande finns kvar. Med andra ord har jag haft en avslappnad fredagskväll,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar