fredag 9 november 2012

TGIF

Jag håller  med en enkät på jobbet. Eller rättare sagt tolv enkäter med lite skiftande inriktning. Jag behöver adresslistor till dessa enkäter från folk i regionen. Adresslistor som de har i sina beställningssystem, hur svårt kan det vara?

- Ta samma som i fjol, sa en stressad chef när jag ringde för tredje gången.
- Det vill jag inte, vi använde den i fjol och 2010 och 2009. Den är inte aktuell längre.

Efter ytterligare ett halvt dussin samtal fick jag en adresslista som var längre än regionens avlöningslista... Jag har rensat dubletter och gjort slumpgenereringar och haft mig och justerat den från 60.000 rader till dryga sex hundra. Jag är väldigt duktig ibland.

Och Sven-Arne den raringen var hemma. När jag kom hem hade han stekt strömming efter ett Mannerströmrecept.  Jag är en lyckligt lottad kvinna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar