fredag 19 oktober 2012

Allting kan gå itu

Vill härmed tala om att det inte var mitt fel.


Jag stod helt fredligt inne på Pressbyrån på Centralen i Göteborg. Jag tänkte köpa en varmkorv innan jag åkte hem. Precis när det var min tur gick brandlarmet och lyset slocknade.
Jag gick ut, tillsammans med alla andra.
Efter en liten stund kom tre brandbilar och en polisbil med full sula och sirener och blåljus och alltihop och en massa män i overaller och hjälmar vällde ut.
Mitt tåg skulle gå från perrongen närmast.
Det var tio minuter försenat för det var något som måste lagas först.

Jag försäkrar, jag hade inte micklat med det heller.

Jag tänkte fotografera alltihop, brandbilar och allt, men jag har tappat min mobil i golvet så att skärmen sprack. Jag fick ta till en katastrofmobil och på den fungerade inte kameran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar