söndag 9 december 2012

Ont, det gör ont

Att ta bort inaktuella adresser och telefonnummer ur mobilen, det gör ont.
Jag fixar knappt det.
När min kusin Bolle dog hade jag kvar hans mailadress i flera år innan jag klarade att radera den.
Nu har jag börjat rensa bort sånt som hade med pappa att göra.

Vårdcentralen, lasarettet i Hässleholm, hemtjänst, låssmeden i Markaryd, Göinge bil...
Hemtelefonen har jag sparat. Det är så dålig mottagning på gården så vi behåller den fasta telefonen tills allt är klart. Dessutom har jag flyttat över abonnemanget till mig.

Och varje gång jag ser fotot av pappa, det där sista, det som fanns i tackkorte och på minnesstunden, då vill jag gråta. Det här tar mig hårdare än vad jag hade trott.

1 kommentar:

  1. Låssmeden i Hässleholm har du raderat för länge sen eller ?

    SvaraRadera