torsdag 8 september 2011

Sticka

I sommar har jag sett en bild på näverstickning i min vän Vonnas blogg.
En natt när jag inte kunde sova låg jag och funderade på hur hon hade stickat och när jag hade tänkt klart gjorde jag en provbit.
Det är den som finns på bilden här.


Jag behövde trösta mig med något härom dagen.
Man kan behöva det ibland.
Jag gick till garnaffären här i Skövde och köpte finaste ullgarn.
Nu har jag börjat sticka en babyfilt av det.
Jag har stickat ett par dagar nu, till förfång för facebooktid och bloggtid.
Och så låter jag bli att arbeta när jag åker tåg. Det är också en god sak.

Ingen av döttrarna är gravid, så vitt jag vet efter att ha talat med dem i kväll, så det finns stora möjligheter att den hinner bli klar innan jag blir mormor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar