tisdag 30 november 2010

Minnen

Det var 1994. Barnen gick på dagiset Kornknarren i Töreboda. De var på samma avdelning, Ann-Ewa var fem och Anna-Sarah tre.Samma år skulle Ann-Ewa börja sexårsklass, men det var fortfarande ett halvår kvar tills dess. Anna-Sarah skulle så småningom också börja skolan men bara en termin, för sedan bytte de skola och flyttades över till Moholm. Men det visste vi inte då. Det var kallt ute den där dagen 1994, precis som idag. När jag hämtade barnen på eftermiddagen såg jag att någon hade tejpat upp ett papper på dörren. Jag kände igen Ann-Ewas spretiga nybörjarhandstil och gick fram och läste på lappen.

GÅ BARANTE UT DE E SVINKALT stod det.
Jag tänkte på det i morse när jag skulle åka till jobbet.
Man skulle inte gå ut en sån här dag, tänkte jag.
De e svinkallt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar