tisdag 23 november 2010

Sven-Arnes födelsedagspresent

Under middagen på Kronhuset fick vi fylla i ett formulär. Spökvagnen var ju per definition för att vi var döda.

Vad dog vi av? Jag dog av höjdhopp (och Sven-Arne av musarm).
Vad var det bästa vi har gjort? Jag var glad för att jag hade varit snäll mot människor som hade förtjänat stryk.
Vad var det bästa du har gjort?
Vad var det sämsta?
Och så fick vi gradera ett antal saker, de funderade på att ta bort en del ingredienser i livet och ville veta vad vi tyckte. Både jag och Sven-Arne tyckte att de kunde skippa fotbollen för det är inte så vidare värst.

Och så var det en rundtur med spökvagnen.
Karon hade bytt namn till Karl och vi fick träffa en häxa och en bödel medan de berättade om det gamla Göteborg.

Och så bodde vi på Rica, hotellet jag bor på i tjänsten ibland. Det är en märklig känsla att visa Sven-Arne mina stråk på stan, mitt hotell och mina gångvägar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar