tisdag 8 februari 2011

Skrivglädje

Nu när mamma var död satt jag och tittade i en kartong med saker som hon hade sparat. Jag fick en ordentlig flashback...

Det var den sista våren innan jag skulle börja skolan.
Mamma fyllde år och jag bestämde mig för att skriva en bok till henne. Det var viktigt att den skulle gå att bläddra i och oj, vad jag kämpade för att få det bra. Visserligen var man tvungen att ta bort knappnålen för att bläddra, men det GICK om man ANSTRÄNGDE sig.



DRÖMN - Åm vad jag drömt
En nat när jag såv drömde jag att när jag snöt mig så låsnade min näsa. Då blev jag så snopen att jag tapade min haka. Sen på dagen skrev jag en rad om vad jag dömt. Sen ramla hela kälefanten. Men vad jag jorde sen på dan de har jag faktiskt glömt.


Nu är jag inte längre säker på vad en kälefant var.
Kanske en elefant med talfel?
Vad vet jag, vuxen och dan, om vad en sexåring drömmer?

1 kommentar: