måndag 21 februari 2011

Tidsoptimister och tidspessimister

Jo, jag vet, det är två månader kvar, men jag tänker inte vara ute i sista sekund. Jag är tidspessimist, tror jag.

Tårtan hade jag vissa krav på. God, skall förvaras i frysen fram till rätt dag och enkel garnering. Jag har räknat på receptet jag har hittat. Fyra tårtor. Sammanlagt kommer det att gå åt 1,8 kg choklad, 600 gram smör och 1,2 liter grädde. Låter det som en tårta som man skapar när man bantar? Nu återstår att höra vad kollegorna på jobbet tycker i morgon. Jag gissar att den får fullt godkänt.

Konsulterna som har gett tidsoptimismen ett ansikte ringde igen idag.
"Tio minuter" sa konsulterna i fredags. Det tog över två timmar.
"En snabb fråga" sa samma konsulter idag.
"Är det en tiominutersfråga? sa jag, "för i så fall skall jag göra en smörgås först."
"Nejdå, högst trettio sekunder" försäkrade de.
Det tog sju minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar