lördag 2 april 2011

Lördagslugn

I fjol när jag var ute på cykeltur tog jag Anna-Sarahs Sjösala-cykel. Men så flyttade hon hem till Sverige och tog tillbaka sin hoj - får man göra så? Idag plockade jag fram en annan cykel ur förrådet, en lila hoj som jag inte är säker på var vi har fått tag på och vems den är. En tur på en dryg mil blev det. Det är inte så mycket när man cyklar på landsväg, men en ganska stor del av vår runda var ren terrängkörning.

När mina barn kallar oss "panchisar" är det för att vi gärna sover middag på helgen. Det är inte så ofta vi hinner det, men idag tog vi oss tid. Jag somnade nästan omedelbart när jag la huvudet på kudden. Jag har en talbok i mp3-spelaren, skriven av Klas Östergren och uppläst av Reine Brynolfsson. Han läser så entonigt och boken är så ... inte ointressant men den tar sig fram väldigt sakta genom historien. Styckena är delade i femminutersavsnitt. Jag har satt dem på repeat för att veta hur långt jag har kommit i berättelsen. Oftast somnar jag som en stock och vaknar till mitt i natten, förvånad över att Reine Brynolfsson fortfarande tjatar om samma sak. Det är en perfekt sovtalbok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar