lördag 15 oktober 2011

Lördag i Malmö

Ingen av mina döttrar lider av morgonpigghet kan man säga.
Jag hann gå upp och göra mig i ordning och leta igenom köket innan de vaknade, Anna-Sarah och Johan.

Jag och Anna-Sarah bestämde oss för att gå på stan. Väldigt mycket folk var det, och avspärrningar och poliser och ännu mer folk. Vi gick in på Cassels, mot bättre vetande. Jag har i och för sig inköpsstopp fram till Ullaredsresan, men titta kan man ju göra. * Det slutade med att jag höll på att råka i slagsmål med en satmara som ryckte klänningen ur handen på expediten som höll på att hjälpa MIG.

Nåja, jag har ju inköpsstopp.

Men så var det ju alla poliser och avspärrningar och folk. Det visade sig att SD skulle hålla torgmöte. Vi satt på ganska behörigt avstånd och såg mobben som brölade och väsnades. Tyvärr var det inte SD som bar sig illa åt utan motdemonstranterna. Det smärtar mig att se hur fel alltihop blir!

Men lite intressant var det allt att se ändå. Det måste jag ändå medge.



* På Cassels kan man inte bara titta. Jag vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar