söndag 16 oktober 2011

Söndag i Skåneland

Idag var jag på katolsk mässa. Det var nog första gången som jag var med på en hel mässa, även om jag deltagit i delar av mässan bpde i St Petruskyrkan och Maria Maggiore i Rom. Idag följde jag med Inga och Theo, som är Anna-Sarahs svärföräldrar, till den katolska kyrkan här i stan. Det kändes rätt OK, ceremonin var inte så väldigt långt ifrån vad jag är van vid.

"Om ni skall komma upp efteråt så måste du ringa, helst före mässan" sa Anna-Sarah i gårkväll. Dessvärre glömde jag mobilen hemma. Jag hade Anna-Sarahs nyckel med mig så efter kyrkan och kyrkkaffet gick vi upp till lägenheten tillsammans, jag och Inga. Jag hojtade till ungdomarna "NU ÄR DET DUBBELINSPEKTION!" och så kom de upptassande båda två. Jajamensan.

I eftermiddag har vi varit i Limhamn. Vi spelade dubbelyatzy - hur nu det stavas - och åt gott och drack gott. I morgon bitti skall jag åka vidare, först till pappa på sjukan i Hässleholm och sedan hem till Skövde. Det är inte utan att jag har lite hemlängtan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar