fredag 26 mars 2010

Fest och köpsug

Leif har varit en inventarie på sjukhuset i över trettio år. Alla som någon gång har jobbat på sjukhuset vet vem han är. Vi har jobbat ihop i tio år och i sex år har vi varit närmaste grannar. I gårkväll hade vi haft fest i kvarterslokalen för honom. Claes hade fixat kök och det var så gott så man blev nästan medvetslös. Och dricka och undehållning och mys, kan en torsdagkväll bli bättre? Idag har vi varit lite trötta men nöjda. Tack, goa Inger, som administrerade hela kalaset!

Jag är så sugen på att köpa en overlocksymaskin - tänk, att kunna sy mjuka babykläder till barnbarnen!
På Tradera fanns det en overlockmaskin. Två tusen och "priset kan diskuteras vid snabb affär" och dessutom bodde hon i Skövde, hon som skulle sälja. Jag ringde igår när annonsen var ny och hon sänkte priset med en femhundring. Idag efter jobbet åkte jag ner till stan för att köpa den. När jag stod i hennes entré fick jag veta att hon hade sålt den för 2000. :-(

För att trösta mig gick jag in på Commerce och köpte en duk och en löpare. Det hjälpte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar