torsdag 29 april 2010

Mot Skåne

Jag tog eftermiddagståget från Göteborg till Skåne. Bakom mig i vagnen satt två tjejer och förde ett herrans oväsen. När jag pratade med Sven-Arne i telefonen kunde han inte höra vad jag sa för de hördes lika tydligt. Jag ångrade att jag inte hade valt en tyst vagn. Och det säger ju en del...

Pappa missade mig vid bussen som vanligt. Det kommer en buss från Markaryd till Vittsjö bara några minuter innan Hässleholmsbussen kommer. När jag inte kommer med den första bussen tror pappa att jag har klivit av vid fel busshållplats och åker och letar efter mig. Jag misstänker att han har hört talas om min vimsighet.

Är det någon som har missat att jag har fått hedersuppdraget att hälsa våren i Vittsjö? Nej, jag tänkte väl det. Jag klockade mitt tal på tåget. Exakt tio minuter långt är det. Jag känner mig rätt nöjd. Hoppas att det blir fint väder i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar