lördag 2 oktober 2010

IKEA

Vi har varit på IKEA idag. Vi blev bjudna på lunch. Två identiska kuponger tog vi med oss till restaurangen. Båda ville ha köttbullar. Jag tog en mellanportion och Sven-Arne tog en stor. Tillsammans kom vi till kassan.
- I den stora portionen ingår det chokladmousse, sa kassörskan.
- Det vill jag också ha, sa jag.
- Det ingår inte i den mellanstora portionen.
- Men slå in en stor portion för mig med, så hämtar jag också en chokladmousse, sa jag.
- Det går inte, då stämmer det inte i inventeringen. Du måste hämta fler köttbullar.
- Jamen jag vill inte ha fler köttbullar, sa jag.
- Då ingår ingen chokladmousse. Hur skulle det se ut om alla gjorde så?
- OK, jag hämtar väl fler köttbullar då, sa jag.
Men det gjorde jag inte.
Inventeringen kommer inte att stämma på IKEA ikväll.
Nu vet ni vems fel det är.

2 kommentarer: