måndag 11 oktober 2010

Ska man inte va gla...

... på sin födelseda,
när ska man då vara gla?

Jag gick upp halv sex av egen kraft och fixade frukost på sängen till den nyblivne sextiotvååringen.
I går när barnen var här fick han en elektrisk tandborste. Idag fick han en middag och utflykt med spökvagnen i Göteborg en kväll i november.

Dagens middag blev oortodex som födelsedagsmiddag. Jag stod med en fläskfilé i handen i affären men ångrade mig. I stället stekte jag köttbullar med sås och potatis och lingon, det var väl inte så dumt en måndagskväll. I somras köpte jag en flaska dessertvin till Sven-Arnes namnsdag. Den har vi öppnat nu. Den var god, men skall drickas ur små glas för den var väldigt söt.

Men födelsedag eller ej, jag måste göra en tidig kväll för jag skall till Göteborg i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar