söndag 6 mars 2011

Styvmor

Jag brukar inte agera styvmor till Hilda, hon är vuxen och klarar sig bra på egen hand. Nu bor hon hos oss resten av terminen, det har jag kanske redan berättat. Varje dag har har hon mat med sig och av någon anledning gör hon i ordning den på morgonen. Kokar pasta lite snabbt och kollar vad vi har i frysen som passar till, skär sallad och packar lådan.

Jag fixar inte det riktigt, jag skulle önska att hon gjorde i ordning lådan på kvällen. Ikväll försökte jag påpekade det lite fint, men det var nog inte tillräckligt fint för det hjälpte inte. Jag vill att hon skall ha ordentlig mat med sig, det är skillnad på oss gamla stofiler för vi behöver inte så mycket mat.

Det slutade med att jag stekte gulbetsbiffar med nötter åt henne. Hoppas att hon tycker om dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar