tisdag 16 februari 2010

En epok i graven

Jag satt på Planeringsenheten i flera år. Jag hade balkongdörr på mitt kontor och utanför hade vi trädgårdsmöbler. I mars gick vi ut och ställde oss vid söderväggen när vi drack kaffe. Mitt på sommaren flyttade vi in bordet i skuggan.och på höstkanten plockade vi undan möblerna och började äta vid det runda bordet utanför Cecilias kontor igen. På julfester och utflykter var vi fler och vi har många roliga minnen ihop. Några personer har tillkommit och andra har slutat, Sonja och Ingemar gick i pension och jag flyttade ner i källaren. Vi har ändå försökt hålla ihop lunchgänget, även om mina resor gör att jag inte är med så ofta.

Idag var vi många. Leif fyllde år - han är så gott som ett ögonvittne till Big Bang - och vi bjöd på tårta. Sonja kom och vi hade det mysigt runt bordet. Men nu går en epok i graven. I morgon flyttar administrationen till andra sidan sjukhuset och vi mister vårt krypin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar