söndag 21 februari 2010

I snösvängen

Jag kanske har frågat förut men jag undrar fortfarande:
Hur mycket snö finns det egentligen?

Man skulle ha en ryssmössa.

I går var det snökaos och 30 cm nysnö, eller om det var 40, det är lite svårt att mäta när det driver. All kollektivtrafik i Skaraborg var inställd, förutom lokaltrafiken inne i Skövde. Vi skulle till Inger och Bosse på middag på kvällen. Jag tyckte att vi skulle ta med oss en stingpinne med en flagga i toppen, så att räddningsmanskapet skulle kunna hitta oss i snödrivorna. Dock gick det bra ändå och vi tog oss både dit och hem. Det var så skönt att vara där och bli ompysslad. Inger är väldigt genomtänkt och estetisk när vi är där. Den här gången var det vårtema, med tulpaner och allt och det kändes lite hoppfullt mitt i snöandet. Som att det tänker bli vår så småningom.

Och idag har vi skottat igen. Jag tog undan snön från altanen och vi hjälptes åt med häcken. Mycket häck är det. och mycket snö. En del av snön knuffade jag över häcken och in till Leif. Han kom ut och frågade om han inte hade nog med snö.
- Om jag inte tar bort snön så blir du tvungen att se oss hela sommarsäsongen, sa jag.
- Bara forstätt skotta! svarade han.


Det hade kommit in lite snö på altanen, kan man säga. Jag flyttade bort den igen och sopade altangolvet. Jag undrar hur lång tid det tar innan all snö är borta.


Vi stänger ytterdörren med viss försiktighet just nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar