lördag 8 januari 2011

Ledig lördag

Vi fortsatte med köket idag. Jag försökte göra i ordning ett vägguttag men det blev inte så vidare värst. Jag skulle borra ur en liten bit för att få plats med kuloledningen, men hela uttaget sprack. jag gick och hämtade ett nytt i förrådet och gjorde lika dant en gång till. Jag gav upp, skruvade ihop vägguttaget, satte i säkringen igen och gick ut och skottade snö från häcken i stället. Det var ännu svårare kan jag tala om, för snön var tung och regnfylld och fastnade på spaden hela tiden. Stackars mej.

Soppa till middag var perfekt. Jag gör världens godaste fisksoppa på några minuter. En dag när jag är väldigt snäll skall jag tala om receptet.

I morgon skall vi ha gudstjänstplanering i kyrkan. Sven-Arne skall sköta projektorn och har lagt upp ett bra dokument på datorn. Så lovade han att skriva ut ett exemplar till mig för att ha när jag leder planeringen så han kopplade in skrivaren på laptopen - varpå allt blev svart och kajko och elände. Jag hoppas att han kommer på vad som var fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar