måndag 17 januari 2011

Ny vecka

Det är töväder. Vägarna börjar komma fram, så det är blött och vattenpölar och spårigt som abra den. En ispropp lossnade från taket på jobbet. Hängränna och is och blötsnö for ner och det var väl tur att ingen stod där just då. Eller kanske inte bara tur, jag är inte säker på varför nån skulle stå utanför mitt fönster på baksidan huset, men varför förstöra en god story?

Ikväll känner jag mig lite duktig... eller så är det inte duktighet utan bara tur och envishet.
Efter en massa försök har jag lyckats ladda ner ett program för att konvertera filmer till telefonen.

Sven-Arne lagade middagen idag, eftersom jag hade ont i magen. Han gjorde ett helt julbord! Jansson och sill och omelett och köttbullar och prinskorv och julöl och kalvsylta och smörgås. Jag åt först och sen fortsatte jag med magontet efteråt. Just under middagen tog jag en magontspaus...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar