lördag 27 augusti 2011

Matfestival

Vi tänkte gå på vinprovning på matfestivalen idag. Men så såg vi på prognosen att det skulle bli riktigt VARMT och SOLIGT så vi packade in grejer i bilen och åkte till Truve för att bada i stället.

... and guess what. Det började åska. Vi la ut filten i gräset, åt vår medhavda lunch, packade ihop och åkte hem igen. Det blev matfestivalen i alla fall. Vinprovningen var spännande. Jag är inte så bra på vinsorter och jag kan inte säga om ett vin smakar gamla bildäck eller matjord. Däremot känner jag ju om det är gott eller inte. Och när man får smaka det tillsammans med något som det SKA passa till, så känner jag ju hur underbart det är med vin-och-choklad och vin-och-mild-ost och vin-och-stark-ost.

I kvällningen var det konsert i kyrkan med Henrik Mossberg och Trollhättan Gospel och jag sjöng med i nästan alla sångerna. Gospel är rolig musik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar