söndag 14 augusti 2011

Sista söndagen på semestern

Vad bjuder man på när man får oväntat besök?
Tja... med tanke på att man lagar mat med lite marginal när Sven-Arnes söner skall komma på middag, så var det inte svårt alls. Det räckte att ställa fram en tallrik till.
Maten bestod av ugnsrostade grönsaker, grillad karré och sallad.
Och så glass med grillad ananas alternativt chokladsås till dessert.
Jättegott, som Tina skulle ha sagt.



Vi har spelat kort i sommar, precis som vi brukar. Kortspel är en sommarsysselsättning hos oss, vi spelar nästan inte kort alls på vintern. Nästan alltid spelar vi Burraco, ett kortspel som Sissel lärde oss för en del år sen. I år när vi har spelat Burraco har vi ändrat det lite, och kör en Hall of fame. Först till 100.000 poäng får välja lördagsmat. Det är otroligt jämt.

... och idag är det 29 år sen jag gifte mig första gången. Det är väl egentligen inte något att fira, vi är skilda och han lever inte längre och flickorna har fått ringarna för längesen och all är förändrat många gånger om. Jag inser att det är få förutom jag som minns dagen. Det var soligt och varmt i sex veckor och vi hade bestämt att vi skulle vigas utomhus - and guess what? Just på bröllopsdagen vaknade jag av att det regnade. Kanske borde det ha varit en varning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar