måndag 22 augusti 2011

Ny vecka, nya kritor och blanka papper

Det är ett tag sen jag var i Mölndal men idag var det dags. Det var bra möten och jag kände mig väldigt nöjd när jag gick därifrån.

När jag kom fram till trappavsatsen såg jag bussen nere vid busshållplatsen. Jag bestämde mig för att inte springa, man har lite värdighet när man har fyllt femtio. Jag skred ner till busshållplatsen och har man sett - det kom en buss åt andra hållet precis när jag kom ner. Jag berättade inte förrän efteråt att jag åkte åt fel håll, det hade inte min bekantskapskrets på Facebook klarat.

Jag åkte med till Mölndals Bro, där gick jag snabbt nerför trappan och tog pendeltåget in till Centralen. Jajamensan. Man får inte vara dum.

Vi köpte ett nytt matbord i helgen, har jag berättat det? I går oljade vi in det - och upptäckte en spricka i skivan. Det var inte kul. Idag ringde Sven-Arne till Bröderna Andersson i Töreboda, där vi köpt bordet  Och har man hört på maken, de beställer ett nytt bord och kommer hit med skivan till oss. Vilken service!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar