torsdag 22 september 2011

Bekännelse

Vi åkte till Mediamarkt efter jobbet. Egentligen för att titta på kaffekapslar.

- Jo, det är en sak till, sa jag.
- Vaddå?
- Hrm, jag skulle behöva en bil-GPS.
- Du har redan en GPS, sa Sven-Arne.
- Jo, men jag behöver en som piper när det blir sjuttio. Det lönar sig i längden.
- Har du fastnat i fartkamera nu igen? frågade Sven-Arne.
- Eeehhh... ja.
- Det är tredje gången, konstaterade han bistert och hämtade luft för att Fortsätta Säga Sanningar Om Min Bilkörning.

... och JUST DÅ ringde Malin från jobbet.
Åh, vad jag är glad att hon ringde JUST DÅ.

2 kommentarer:

  1. Ibland,ofta ,är du jävligt rolig! Man fattar inte att du är religiöser...;)

    SvaraRadera
  2. Det är faktiskt inte en motsättning mellan humor och kristen tro...

    SvaraRadera