fredag 9 september 2011

Jag - en bestefarmor

Jag jobbade i Göteborg idag. Vid tre var jag klar och tog tåget... men inte hem utan till Trollhättan.
Sven-Arne mötte upp där och så åkte vi till Hamar. Lille Sander fyller två just idag och det måste vi ju fira.
Jag njuter av vägen upp till Hamar varje gång vi åker och vare sig vi åker över Oslo eller inlandet över Karlstad och Charlottenberg. Den norska sidan av resan är underbart vacker alla tider på året.

Presenterna till Sander blev tre.
Sander fick lite smågodis som present - jag vet att det inte är nyttigt men är man bestefarmor så får man köpa vad man vill.
Jag talade om för Hege att vi ville köpa en nyttopresent. Hon föreslog ullunderställ att ha under overallen i vinter. Det var ganska svårt att hitta. De flesta butikerna svarade att de inte har kommit in än. Det är ju fortfarande tidigt på säsongen. Till slut hittade jag ett set på Stadium för 150 kronor, men när jag hade betalat det och slagit in paketet kom jag ihåg att det inte var ull.

Jag gick för säkerhets skull till Polarn och Pyret och där hade de ullunderkläder.
325 kronor.
Per del.
Jajamensan.
Nåväl. Sander skall inte frysa i vinter.
Är man bestefarmor så får man köpa vad man vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar