torsdag 29 september 2011

Jag säger inget så har jag inget sagt

Vi skall till Tyskland på lördag. Vår kyrka har en vänförsamling i Tyskland, så långt ner i hörnet man kan komma innan man hamnar i Tjeckien. Vi är fyra stycken från kyrkan som åker. Vi far i morgon bitti och kommer hem på torsdag kväll. Vi ville ha med oss en present till församlingen i Furth im Wald och vi bestämde oss för att beställa den på Lassagårdens keramik. Med gemensamma ansträngningar bestämde vi utseende på den och idag har jag varit och hämtat den.

Åh, vad den blev fin!

Jag visade den i kyrkan i kväll i samband med mässan och nu har jag packat ner den i kartonger och lagt i min resväska. Bilder på den kan vi inte lägga upp förrän vi har överlämnat den för Wolgang som är präst där nere är synnerligen läskunnig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar