fredag 23 december 2011

Lillejul

Stickningen blev klar i gårkväll (hög tid).
Granen är fotad och klädd, frestelsen står i kylen, de griljerade revbensspjällen likaså. Bordet är i ordninggjort, julpyntet är framme där det skall och vi har byggt ett nytt fågelbord och ställt på baksidan utanför köksfönstret. (Det är inte så snyggt men väldigt orginellt och vi har byggt det ihop, pappa och jag.)
Lutfisken har jag vattnat ut en stund extra och ställt i ugnen, potatisen kokar och den vita såsen har jag i och för sig bränt lite, för den tålde inte att jag hölls med datorn under tiden.

Jag har hört en massa på radion medan jag har hållit på. Jag skickade en hälsning till Sven-Arne via lokalradion i Skaraborg att han skulle köra försiktigt. Tänk om det skulle hända honom något, nu när det är en massa trafik på E4:an.

Och nu hör jag vår bil svänga in på gården.
Nu är det lutfisk, potatis och bränd vit sås.
Och jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar