tisdag 20 december 2011

Skåne

Först for jag till Fredrik i Vara. Han har en ungefär likadan telefon som den jag tappade i golvet i lördags och jag har bett att få låna den tills min är lagad. Dessvärre fick jag inte SMS-en att följa med och därför vågade jag inte låna den. Min biljett till Skåne var ju en SMS-biljett. Först hade jag beställt en förmiddagsbiljett och så fick jag inte ledigt och beställde en ny tills i kväll och tänk om jag inte skulle komma åt den heller?

Så vidare till Mölndal för workshop. Sven-Arne var på Gullbergsvass och vi hann ses på stationen en liten stund innan han skulle ta tåget hem. Själv satte jag mig på ett smockfullt tåg till Skåne. Jag började på en ny stickning på tåget. Man skall inte ha svarta byxor när man stickar, men det hinner jag glömma mellan gångerna. Jag ser ut som att en katt har dött i mitt knä.

I Vittsjö mötte godaste Sofia mig på stationen och körde mig till Furutorp. Vad skulle jag göra utan Sofia?  

1 kommentar: