lördag 31 december 2011

Nyårsafton

Jag drömde om Susanne i natt. Susanne är en av kvinnorna i vår tyska vänförsamling och den av dem som jag fick bäst kontakt med, redan när de besökte oss för några år sen. Jag fick två garnnystan av henne, melerat strumpgarn. Jag stickade sockar till Sander och Melker av det.

Och i natt drömde jag om Susanne som sagt. Hon var i Skövde, men det var först den dagen då hon reste hem som jag fick veta att hon var här. Jag var besviken när jag vaknade. Det kändes lite snopet att ha haft henne så nära och missat henne.

När vi var där i oktober gav vi dem en nattvardsservis, tillverkad på Lassagården. Församlingen i Furth im Wald firar inte nattvard så ofta som vi,meijer de sa att de skulle använda den idag, på sin nyårsbön.

Vi har en likadan servis i vår egen kyrka och jag och Sven-Arne var gudstjänstvärdar idag på nyårsbönen. Jag blev väldigt glad när jag kom ihåg att vi skulle använda systerservisen. Det var som att Susanne, som jag missade i drömmen i natt, ändå var med mig på något sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar