fredag 30 december 2011

Slutet på året

Jag tog med mig lite brantevikssill till jobbet. Det är den godaste sillinläggning som finns, det hoppas jag att alla vet. Jag har lovat att ta med de andra sillsorterna efter helgerna, det som då eventuellt finns kvar av dem.

I övrigt är det stilla i mellandagarna. inte så mycket folk på jobbet och i synnerhet så är telefonen föredömligt tyst. Nu är det helgdagskväll igen och i morgon är det nyårsafton.

2011 var ett konstigt år. Mycket arbete följde mig stora delar av året. Fredrik blev allt friskare, det var ju för väl. Vi höll kontakten kontinuerligt och jag har hört honom bli allt snabbare i repliken. Han fick körkortet tillbaka och jag har åkt med honom till Göteborg och Mölndal några gånger. Sven, barnens pappa, dog väldigt dramatiskt och det var en tuff vår för barnen. Så fyllde jag femtio och hade världens bästa födelsedagsfest. I maj åkte vi till Kroatien i två veckor. Vi tältade och hade det bra.
En sommar i Danmark, Johan som blev sjuk och så hösten, när mina arbetsuppgifter ändrade karaktär, troligen till det bättre.

Jag ser med tillförsikt fram emot 2012. Jag är inte lika drastisk som Anna-Sarah, som sammanfattade året som "2011 - go fuck yourself. 2012 - here we go!"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar