onsdag 17 mars 2010

Elsa är född 1917, i ransoneringstid, Lenintid och krigstid.
Hon var gift med Lennart, som var präst. Hon var lärarinna och skötte hem och hushåll och söndagsskola och de två barnen. Hennes kalas var något extra, hon visste vad som hörde till på julkalas i en prästgård.
Kakor och bullar och gräddtårta, att hälsa på henne var med kolesterolvärdet och vikten som insats. Hon var som en pansarkryssare, imponerande och väldig som en prästfru av den gamla stammen.

Hon är pappas äldsta syster, tio år äldre än han. Jag har fortfarande stor respekt för henne, det är nätt och jämt jag kan hålla mig ifrån att niga när jag ringer till henne. Hon bor numera i Borås och eftersom jag jobbade på sjukhuset i Borås idag så passade jag på att hälsa på henne.  Det var en trevlig stund och vi hade ett bra samtal om de stora frågorna i livet.

Jag tror att jag får försöka lägga tätare sammanträden i Borås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar