onsdag 3 mars 2010

Minnen

Jo, så har man kommit hem från Eskilstuna.
Tåget var inställt så jag fick åka buss till Katrineholm och sedan ta ett senare tåg därifrån.
Jag tror att det är för att ge lite jämvikt åt livet, när jag nu har bott i en svit på Bolinder Munktell.

Jag har just läst ett mail från min kusin Pontus.
När vi var små brukade mamma göra pepparkakshus till Pontus och hans familj. En lastbil ett år minns jag. Annars hemmagjorda hus som hon hittade på mönstret till själv. Pontus familj åkte med husvagn på Europasemester på somrarna. Han har ett foto på när de sitter och äter pepparkakshus, mitt i sommaren. Det är väl en rätt märklig tanke, att Faster Rut packar inför semestern med pågarna och Farbror Gunnar och när hon ser sig omkring i köket bestämmer hon sig för att ta med ett pepparkakshus från i julas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar