måndag 15 mars 2010

Trött på att vara trött

Jag är så pigg
så otroligt pigg
Jag är pigg när jag vaknar
Med en gång är jag bara
vaken och pigg

Sen är jag pigg när jag går upp
och går ut
och kommer till jobbet
Och Ulla-Stina är också pigg
hon har aldrig varit så pigg
säger hon till Hasse
som är jättepigg
när vi äter lunch

Sen är jag pigg när jag åker hem
när jag handlar fläsk hos slaktarn
och går till posten
Då är jag pigg

När jag tittar på tv
så är jag jättepigg
och sen ringer Ulla-Stina
och säger
att hon tror att det är vädret
som gör att man är så
pigg denna årstiden

Ja, jag är alltid pigg vid denna tiden
säger Ulla-Stina

Och sen äter jag kvällsmat
och jag är så pigg
när jag borstar tänderna
och sen när jag går och lägger mig
då är jag lite sömnig
men jag är ändå pigg

Det måste vara luften
tänker jag
eller miljön
eller maten
eller vädret
som Ulla-Stina sa

(Lina Ekdahl)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar