tisdag 20 juli 2010

Att inte hjärtat stannade

Det är sista arbetsveckan före semestern. Jag kom på att jag har lite för många flextimmar för att det skall bli bra när vi börjar med budgetarbetet i augusti, varför tänkte jag inte på det tidigare? Idag gick jag hem vid lunch bara för att gnaga lite på timmarna. Jag bytte sängkläder och dammade och var ganska  nyttig. Jag hade en Mp3-spelare med Anna Janssons senaste bok och det gick lätt att jobba på. Altandörren var öppen och jag plockade i lugn och ro och tvättade golv och hängde tvätt.

Den rödhårige polisen var ute och slarvade en natt och när han kom hem på morgonkvisten såg han att hans hus var uppbrutet. I kroken i taket i vardagsrummet hängde en död man... och JUST DÅ kom Sven-Arne tyst in genom altandörren och stod bakom mig utan att jag hade märkt det.

Att inte hjärtat stannade på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar