söndag 11 juli 2010

Högsommarsöndag

Jomantackar, trettiofyra grader i skuggan. Eller som Tobbe sa när vi åkte på semester, varför skall du vara i skuggan om där är så himla varmt? Sven-Arne skapade en utomhusdusch och för övrigt har vi ägnat oss åt små sysslor, som att göra i ordning rabarber och ... ja, det var visst det hela, förutom att jag hann vattna jordgubbslandet också innan åskregnet kom.

Sven-Arne tog bort getingboet från altanen. Vi läste på om getingars livscykel. Om drottning och arbetare och larver... jag tror att vi pratade om det i småskolan men jag hade glömt det för länge sen.

Det är final i fotbolls-VM idag. Jag har inte sett en enda match, bara hört brölandet från en del andra matcher när teven eller radion har råkat vara på. Men finalen mellan Nederländerna och Spanien får väl vara på ikväll medan jag tar itu med strykhögen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar