onsdag 21 juli 2010

Mer skrämselhicka

Jag vet, jag ÄR lättskrämd. När vi gick genom skogen till jobbet i morse var det precis vindstilla. Det  luktade cigarettrök på ett ställe. och jag tittade mig noga omkring men det fanns inte någon människa i närheten. Det prasslade i torra blad men i övrigt var det helt stilla. Ingen fågelsång, nästan inget bilbrus och ingen vind.

Skriver man rysare så kan en sådan promenad ge tillräckligt med uppslag för tre romaner och en novellsamling.

Jag smet hem vid lunch idag med. I morgon lär jag inte kunna det, jag skall en sväng till Mariestad och den svängen har av logistiska skäl vuxit till att bli en ganska stor del av dan. Nåja, jag är inte precis överlastad med jobb den här veckan så det går säkert bra. I eftermiddag har jag suttit i solen och lyssnat på min talbok. Den här gången höll jag ordning på tiden och blev inte rädd när Sven-Arne kom hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar