söndag 18 juli 2010

Söndag.

I kyrkan var det dop idag, ganska oförberett. Joakim höll i det och det var ett underbart vackert dop. Visste ni förresten att "fadder" på latin heter "sponsor"?

I eftermiddag fixade Sven-Arne bilen både invändigt och utvändigt, medan jag gjorde ett par kladdkakor och rensade rabatterna. Jag vet - det är traditionellt manligt och kvinnligt men det ÄR roligare att hitta lejongap i rabatten än att vaxa bilen.

Jag pratade med Hege i eftermiddag och vi började prata bilbarnstol. Visst borde vi väl ha en egen stol för barnbarnen? Jag har ganska kort väg från tanke till handling så i kväll har vi varit och hämtat en stol som jag köpt på Blocket. Stolen är samma modell som Hege har till Sander och det är väl en kvalitetsgaranti om något!

Och i morgon börjar sista arbetsveckan före semestern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar