lördag 14 januari 2012

Lördag

Vilket underbart väder det var idag! Temperaturen runt noll, strålande solsken och helt vindstilla och vi hann gå en rejäl vända i skogen i solen. Vi kom på att vi kunde ha tagit med oss fikat ut, men man kan inte tänka på allt. Det kommer fler dagar med solsken!

Vi köpte en bit rimmad grisytterfilé* för ett tag sen när vi var och handlade. Vi la den i en form med tapenade på och stekte i ugnen. Och så potatisgratäng till det. Värt att lägga på minnet.

Om jag stavar konstigt beror det på att min I-pad och jag inte är riktigt eniga om vilka ord som finns och vad jag menar. Ibland hittar den på helt själv och det är inte alltid jag upptäcker konstigheterna.

* jag vet, det är benfri kotlett. Ytterfilé låter lite finare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar