måndag 9 november 2009

Måndag

Det är fridfullt hos Floryds ikväll. Jag skall ta ett tag med lite strykning och Sven-Arne kikar på ett annat bloggprogram, nu när jag vill sluta skriva dagboken i löpande text. Strax skall jag skriva till släkten och ge direktiv om nivå på årets julklappar. Det känns lagom ambitiöst. Jag har haft en rätt bra dag på det stora hela. Jag har suttit på mitt kontor i Skövde, det var varmt och skönt och jag fick arbeta ifred, jag lyckades rädda ett havererat telefonmöte och jag kom ihåg att spara mina dokument innan jag stängde ner dem. Man skall vara glad över den sortens dagar när de för en gångs skull inträffar.

Ann-Ewa har skickat in en kaxig litteraturuppsats idag. Hon hävdar på fullt allvar och emfas att Shakespeare var en tönt och att Hamlet är ytligt dravel som ingen borde behöva läsa. Är det att sticka ut hakan, tro?

1 kommentar:

  1. ...Nu gäller Saken; Unge Fortimbras..som går mot Norge för att slåss för den kala klippan..tror inte att Hamlet kan bli omodern jag! /Mimmmi

    SvaraRadera