tisdag 17 november 2009

Tisdag

Jag gick fel idag. Inte så att jag gick vilse, eller bara lite rättare sagt, men jag gick fel på dag.

Det där blev rörigt. Jag börjar om.

Jag fick för mig att det var onsdag idag. På tåget ringde jag till Drömprinsen och pratade mat.
Det måste vara något snabbt idag, sa jag, för vi skall ju åka igen halv åtta.
Vart ska vi då? frågade Sven-Arne förvånat.
När jag förstod att det bara var tisdag fick jag en extra kväll hemma, det var bara att tacka och ta emot.

I Mölndal idag pratade jag med Birgitta, min motsvarighet på Måltider. Vi pratade om jobbet och hur mycket vi hade att göra (det är sånt vi pratar om när vi träffas) och hon sa "Jag skulle vilja ha en vecka 44b". Hon hade hört det i ett stycke som Claes hade läst på ett sammanträde de hade haft. Det jag skrev hade spritt sig, då blev jag stolt!

... och det där med att jag gick vilse. Egentligen gjorde jag inte det. Däremot pratade jag med min chef i telefon så jag gick rakt förbi Regionens Hus när jag skulle dit på möte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar