måndag 16 november 2009

Måndag

Jag har varit i Mölndal idag. En ovanligt kort dag, jag hann med tretåget till Skövde. Jag var trött som bara den så jag orkade inte arbeta på hemvägen. Det straffade sig så i kväll har jag försökt förbereda morgondagens möten efter bästa förmåga från soffhörnet.

Vi är bjudna på bröllop i januari. Jag vill ha något snyggt att sätta på mig - men de flesta klänningarna i affärerna är svarta och svart är inte riktigt comme il faut på bröllop. Christina och Sven-Arne har erbjudit sig att följa med mig på en shoppingtur, har jag vänner eller har jag vänner?

This is a story to be continued!

2 kommentarer:

  1. Det går jättebra att ha svart också. Dels så är vi inte så hankiga och sen läste jag på någon sida för vett och etikett att man KAN ha svart på bröllop numer, om man väljer att ha någon piffig och färgglad scarf, eller kofta eller så till.

    SvaraRadera
  2. Jag vill ju inte att det skall se ut som att jag sörjer för att ni gifter er... men det underlättar onekligen om det är OK med svart numera. Utbudet blev genast lite större!

    SvaraRadera