torsdag 31 december 2009

Nyårsafton

Tänk så mycket som händer under ett år.

Mamma kom in på ålderdomshemmet i Vittsjö. Pappa blev jättadålig men under har hänt förr och han piggnade till rätt bra och bor kvar på gården. Vi syskon och våra män ägnade några dagar åt att måla gården i Skåne. Fjorton hinkar falurött, två med vitt och en med grönt gick åt. Det var en bra vecka som gav mycket avkoppling och mycket återhämtning. För den som är sönderstressad och trött så kan jag rekommendera en vecka med en pensel i handen!

Jag släppte bostadsrättsföreningen och i stället engagerade vi oss i kyrkovalet. Vi stod båda på valbar plats, Sven-Arne i kyrkliga samfälligheten och jag i Ryd. Det känns spännande inför 2010.

Linus stod för årets stora händelse - han blev pappa till Sander och det är en underbart gossig unge. Det var ett stort ögonblick när vi träffade honom första gången.

Och mer?
"Ingen ligger på sin dödsbädd och ångrar att han har ägnat för lite tid åt sitt arbete." Det känns som att jag har arbetat konstant det här året. Det har märkts på min förmåga att ta vara på mig själv och jag har suttit på fel tåg två gånger på ganska kort tid. Må nästa år bli lugnare!

Vi har geocachat massor hela året och kom upp i över 1000 hittade plastburkar. För den som inte ägnar sig åt geocaching verkar det kanske helknäppt... men det är ett roligt sätt att semestra. Vi har promenerat miltals i Jönköping och på Söder och i Karlstad och Örebro och Åmål. Eller inte miltals i Åmål kanske, då tar stan slut.

Vi har börjat vara ganska mycket på Facebook båda två och det tar ganska mycket tid från bloggandet. Eller rättare sagt, jag tycker att jag redan har berättat det mesta på FB så det blir inte av att skriva det en gång till här. Jag skulle vilja ha mer bilder på bloggen men orka göra i ordning dem. Jag är helt enkelt för sliten för att ta mig den tiden.

Kanske bättrar jag mig under 2010. Eller så gör jag inte det. Facit vet vi om ett år vid den här tiden. Och tills dess:

GOTT NYTT ÅR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar