onsdag 9 december 2009

Oups! I did it again

Först försov jag mig. Kanske hade jag hunnit med 6.53-tåget om  jag hade sprungit som en idiot, men jag tänkte att det är väl inte någon skada skedd om jag tar 7.32-tåget.
 
Så kom jag till stationen och tåget stod inne, man tackar, bara att sätta sig. Alla har sagt att ddet är så mycket regionfolk på det tåget. Det var det inte, men man känner ju inte alla! Så gick tåget och telefonen ringde, det var en kollega och vi pratade ganska länge. När vi hade lagt på tittade jag ut genom fönstret. Konstigt, jag känner inte igen mig, tänkte jag. Men eftersom det var mörkt så kunde det ju vara... Floby kanske?
 
Det var det inte. Det var Mullsjö. Jag haffade konduktören när tåget startade igen. Hon kollade tidtabellerna och sa att det var lika bra att jag följde med till Jönköping innan jag hoppade av och bytte.

Säga vad man vill om oss, vi som har otur när vi tänker - men vi blir beresta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar