lördag 12 juni 2010

Den som spar han har

I mitt föräldrahem slängs inte sånt som kan återanvändas.
Och vad som kan återanvändas kan man ha lite olika åsikt om. Det står trasiga förstärkare från sjuttiotalet och på vinden och varje gång vi är nere rensar vi bland glasburkar och plastlådor, som ständigt finns i överflöd. Det här är innehållet i ett skåp i köksfarstun. Jag blir glad varje gång jag ser det.


Och porslin finns. Femtio kuvert säkert. När det är kalas är det guld värt.
De får inte användas till vardags, då äter man med fördel på udda tallrikar.

Kryddskåpet i köket är en spännande upplevelse. Jag och mina syrror köper med oss kryddor ibland, för att ha till de matrötter vi själva vill laga när vi är nere och för att vi inte kommer ihåg vad som finns i skåpet. När mamma levde ställde vi det i bokstavsordning ibland för mamma ville ha det så. Nu ställer vi bara in det.


1 kommentar:

  1. Ja, visst var jag duktig när jag gjorde det så säg?! /Maria

    SvaraRadera