söndag 20 juni 2010

En vecka till midsommar

I morgon är sommarsolståndet och persiennen i vårt sovrum har gått sönder. Sven-Arne började laga den igår. Tre gånger försökte jag binda fast honom i persiennsnöret men han kom loss och till slut gav jag upp försöket att binda fast honom och han gav upp försöket att laga persiennen. Vi drar för gardinen lite mer i stället, det är rätt OK det också. Sa jag att det är sommarsolståndet i morgon?

(Har jag berättat om när Ann-Ewa fick hjärnskakning inomhus? Hon klev upp på ryggen på soffan och föll handlöst rakt ner i golvet.
- Men tänkte du inte på att du kunde ramla? frågade jag efteråt.
- Jo, men jag höll mig i persiennsnöret, svarade hon.
Det här kom jag på bara för att jag skrev "persiennsnöre". Det har inget med inlägget i övrigt att göra.)

Vi åkte till Jakob och Mia idag. Jag har köpt blöjor på jobbet åt dem. Eller inte åt dem utan åt den lille som kommer vilken dag som helst. Eller i början av juli åtminstone. De skall ha barn och göra om i källaren på sitt nya hus och sälja sitt gamla... de kommer inte att ha tid att köpa blöjor.

Härom dagen hade jag en länk till Heges lägenhet som är till salu. Här är en länk till Jakob och Mias hus som är till salu i Ekedalen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar