lördag 26 juni 2010

Midsommardagen

Jag har skrämt ett barn idag.
Jag gick helt fredligt ut med en sopkasse. Precis när jag öppnade sopskåpet kom ett litet barn cyklande.
- Oj, sa hon.
- Skrämde jag dig? frågade jag.
- Ja, jag trodde att det var ett spöke.
Jo man tackar.

Annica Sörenstam var årets första sommarvärd i P1. Varför valde de just henne? Hon är ju i och för sig en stor golfare, men hennes underhållningsvärde är väl i nivå med en banktjänsteman. Eller lägre när jag tänker efter. Jag känner en banktjänsteman som spelar elbas, varför valde de inte honom till sommarpratare i stället?

Ann-Ewa är i USa och firar sin födelsdag i år med. I går, eller idag, jag är lite osäker på det amerikanska dygnet, blev de påkörda vid ett stoppljus. Det är sånt som mammor blir lite skärrade när de hör! De klarade sig med blåmärken och plåtskador. Det var skönt, men jag hinner ändå tänka en massa på vad som KUNDE ha hänt. Och som sagt, hon fyller dessutom år idag. Jag skulle vilja att hon var här och åt tårta i stället.

I morgon skall vi till Gullbrannagården för årets gospelvecka.
Det ser jag fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar