fredag 18 juni 2010

Romantik

Ulf ringde i går eftermiddag.
- Det är ett möte i morgon i Göteborg. Det vore egentligen bra om du var med, sa han.
- Visst, jag har inget inbokat så det kan jag, sa jag.
- Vänta, innan du lovar så vill jag att du vet att mötet är mellan tre och fyra. Du måste inte vara med. Det är OK att hoppa över det.

Jag åkte med morgontåget och arbetade med ganska skiftande frågor. Hur vi hanterar tvätt på sjukhusen i Göteborg och hur många kvadratmeter det är på vårdcentralen i Hova och vad jag skall arbeta med nästa år och vad vi skall göra med bussen i Trollhättan och vad servicen i Borås kostar och hur mycket patienttransporter vi har utfört. Och så möte mellan tre och fyra, som sagt.


Sven-Arne arbetade också i Göteborg idag, fast inte på samma ställe som jag. Strax efter fyra tog vi Älvsnabben till Klippan. En picknick med grillad kyckling, potatissallad, vitt vin och bröd på en brygga ute vid vattnet, kan det bli bättre en fredagkväll?

3 kommentarer:

  1. Brukar sitta där och äta sushi :) Ser ni min röda fula folkabuss så säg hej... ;)

    För övrigt är ett "hett" tips triumfglass på bruksgatan, genom tunneln och till höger uppför gatan... Klassiker..

    Ta hand om er // Patrik

    SvaraRadera
  2. Ja vi såg flera som kom med glass - dock ingen som satt och åt sushi. Då vet vi var vi skall leta efter glass nästa gång!

    SvaraRadera
  3. Glass finns även på konstcafeet som syns på er högra sida, de har för övrig MYCKET välsmakande lunch! En regnig dag är det trevligt att sitta där och titta på båtar :)

    SvaraRadera