måndag 7 juni 2010

Mölndal

Min chef sitter i Mölndal och där har vi ganska många av våra möten. Det är därför jag flänger till Göteborg titt som tätt. När man kommer dit är det först en ytterdörr som är låst. Man får ringa i en klocka och så trycker nån på en knapp nånstans och dörren öppnas. Så säger man hej till receptionspersonalen och ber dem öppna dörren till Närservice, så springer man dit och öppnar dörren, innan den hinner gå i lås igen. Jag har försökt få en egen nyckel men fick nobben. Nu har jag fått ett nytt ID-kort som kan laddas som passerkort, men jag har inte hunnit tala med receptionspersonalen om det. Jag får fortfarande ringa på klockan, be dem öppna till Närservice och så skynda mig bort till nästa dörr.

Idag hämtade jag en konferensrumsnyckel i receptionen. På samma nyckel finns en dörröppnare till Närservice. För en gång skull skulle jag få öppna SJÄLV med EGEN NYCKEL.

And guess what.
De höll på att laga hissarna så dörren stod vidöppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar