onsdag 23 juni 2010

Mölndal

Jag arbetade i Mölndal idag. Kvart över sex åkte jag hemifrån och så var det möte på förmiddagen. Kanske skulel jag hinna med fyratåget? Nej, då satt jag som värst och pratade med ekonomerna. Framåt kvällen tittade Christer in och sa "Har du inget hem?"
Tack för den.

Jag tog åttatåget från Göteborg. Framför mig i vagnen satt en ilsken nittonåring och pratade i telefon. Först trodde jag att hon skällde ut en förälder och jag tänkte arma stackare, vad de skall vara ledsna när de lägger på luren. Efter en stund förstod jag att det var en pojkvän som fick utskällningen. Ett tag trodde jag att hennes telefon skulle fatta eld när hon svor och röt och kallade honom ... saker som inte lämpar sig för en körkvärd att upprepa. Undrar om hennes pojkvän överlevde hennes hemkomst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar